20 kwietnia 2013

Słodki chlebek marchewkowy.








































Uwielbiam ciasto marchewkowe.... więc na śniadanie może chlebek? Jest on dość zwarty, ciężki i lekko wilgotny. Tak jak pisałam wcześniej: bardzo sycący! Lekko słodki, więc nadaje się do wszelkich dżemów i kremów kanapkowych na śniadanie. Ogromnie go polubiłam, wyrzuciłam z niego tłuszcz i biały cukier, pięknie pachnie przyprawą korzenną. Jest cudownie przypieczony i krojąc lekko wystudzonego wszędzie lecą okruszki i słychać odgłos chrupania. <3 Najlepiej smakuje pierwszego dnia.

Słodki chlebek marchewkowy
100g mąki pełnoziarnistej
200g mąki pszennej
100g płatków owsianych
2 łyżki otrębów owsianych
szczypta soli,
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka przyprawy korzennej
1 jajko
150g jogurtu naturalnego
garść rodzynek
100g marchewki
2 łyżki płynnego miodu

Płatki owsiane i otręby zmielić na mąkę. Składniki suche wymieszać ze sobą dodając startą na małych oczkach marchewkę, rodzynki, miód i na samym końcu jajko i jogurt naturalny. Uformować kulkę, opruszyć mąką, na środku narysować dwa krzyżyki. Wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i piec ok. 45-50 minut, przed końcem pieczenia zmniejszyć temperaturę na kilka minut. Kroić gdy wystygnie :)

S m a c z n e g o !


22 komentarze:

  1. Jak ładnie wyrósł :) Przypomina mi takie typowe chleby, jakie widuje się na jarmarkach. Musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda genialnie :) i cudownie wyrósł :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Marchewka! Uwielbiam a chlebka jeszcze nie jadłam ; d

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadam na kromkę tego chlebka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestttt, niecierpliwie czekałam na ten przepis i się doczekałam. Zapisuję i do wypróbowania. :)
    Powiedz mi tylko czy ten jogurt naturalny ma być z tych gęstych, czy odwrotnie?
    Pięknie wygląda!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja akurat miałam jogurt bardziej rzadki, więc taki dałam :)

      Usuń
  6. Wygląda jak słodki alpejski chleb, który kocham z całego serca!

    OdpowiedzUsuń
  7. super !!! podoba mi się ten przepis , chętnie wypróbuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny ten chlebek, a w środku to już dopiero! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Rodzynki zastepuje zorawina, a poza tym przepis na pewno do wyprobowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie ładny! Jaki puszysty! O marchewkowym nigdy nie słyszałam, ale dziękuję za inspirację :D genialności smakowe! i jak zdrowo bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki puchaty i rumiany*.* Musi świetnie smakować:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki puchaty i wyrośnięty, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki cudowny! :) Koniecznie zapisuję, wspaniały no! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie piekłam nic marchewkowego!.

    OdpowiedzUsuń