5 lutego 2013

#006. Owsianka -2-

Dzisiaj odnośnie mojej "miłości" do owsianki.
To nie jest tak, że mogłabym ją jeść codziennie przez miesiąc. Lubię urozmaicone śniadania. Wszelkiego rodzaju placki, naleśniki, omlety, racuchy - chyba to lubię najbardziej. Następnie uwielbiam też wszystko co na mleku, począwszy od płatków śniadaniowych (tych mało słodkich), po ryż, makaron czy kaszę na mleku, a kończąc na budyniu. Kanapki czy tosty także lubię, i obojętnie czy są na wytrawnie czy na słodko, zawsze szybko i pysznie.
Ale, ale - owsianka. Za co ją lubię? Dla mnie najcenniejszym jej atutem jest to, że nie potrafię zjeść dużej porcji. (A jak niektórym wiadomo, dużych porcji jeść jeszcze nie mogę...) Zazwyczaj gotuję owsiankę z dwóch małych garstek płatków owsianych i szklanki mleka. Po wrzuceniu do niej owoców lub bakalii jestem najedzona na dobre 4 godziny.  A gdy po tych kilku godzinach jem już drugie śniadanie, a przeważnie jest to owoc, mam wrażenie, że jem go na siłę.
A chyba nie muszę już wspominać o tym, że owsianka jest po pierwsze i ostatnie - pełna zdrowia ! :)

Znaleziony cytat:
"Najpierw nie możesz jej jeść, bo jest taka gorąca. Za zimna też nie nadaje się do spożycia. Różnica między tymi dwoma etapami wynosi 3 minuty. Kiedy trafisz na owsiankę we właściwym momencie, czujesz się tak, jakby otulał cię kaszmirowy koc. Ta potrawa niesie pocieszenie i rozgrzewa duszę. Kiedy ją spożywasz, wyobrażasz sobie, że na ziemi nie istnieje taki problem, którego nie dałoby się rozwiązać." {"Tost. Historia chłopięcego głodu" N. Slater"}

owsianka z przyprawą korzenną, marchewką i orzechami włoskimi, herbata z cytryną
ciasto marchewkowe (dietetyczne)


























14 komentarzy:

  1. mmm taka piernikowa, jak świąteczna. pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja owsianki nie jadłam jeszcze nigdy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy? :O
      żałuj. :P



      pycha śniadanie, szczególnie marchewka. ;)

      Usuń
    2. nigdy? koniecznie próbuj!

      Usuń
    3. także polecam spróbować. z każdym dodatkiem smakuje inaczej i coraz lepiej :)
      <3

      Usuń
  3. Uwielbiam owsiankę, ale niestety nie bardzo mogę jeść z mlekiem, a bez mleka nie lubię, do tego szybko robię się głodna i nie wiem jak temu zaradzić :( Zrobiłaś mega smakowita owsiankę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marchewkowo dziś u Ciebie :) Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tam owsiankę jem codziennie i tego nie zmienię ;p
    kocham ja i tyle !
    pyszna u ciebie kompozycja ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze świąteczną nutą dziś u Ciebie ;-) Pysznie!
    Ja właśnie eksperymentuję i przez cały miesiąc mam zamiar jeść owsiankę. Na razie dobrze mi idzie, zobaczymy jak będzie dalej :P

    OdpowiedzUsuń
  7. mam taką samą miseczkę- dostałam od babci;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Owsianki to coś wspaniałego! Też je uwielbiam;p
    Zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. taka z marchewką już od dawna jest na mojej liście "do zrobienia". (;

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja owsiankę uwielbiam za wszystko<3
    Ten cytat też kiedyś znalazłam, świetny jest<3

    OdpowiedzUsuń